• Home
    • Doel DMBO-site
    • Aanmelden voor de nieuwsbrief
    • Goede initiatieven in Nederland
    • Ambassadeurs van DMBO
    • AVG-verklaring
  • Over DMBO
    • Visie en missie
    • Wie zijn we
    • Doelstellingen en strategie
    • Geschiedenis DMBO
    • Certificaten
    • Symposia
      • Symposium Lelystad 2022
      • Symposium Dordrecht 2021
      • Symposium Houten 2020
      • Symposium Amsterdam 2019
      • Symposium Amersfoort 2019
      • Symposium Nijmegen 2018
      • Symposium Boxtel 2018
      • Symposium Nieuwegein 2016
      • Symposium Arnhem 2015
      • Symposium Dordrecht 2013
      • Symposium Breda 2012
      • Symposium Zwolle 2011
      • Symposium Amsterdam 2010
      • Symposium Rotterdam 2009
      • Symposium Utrecht 2008
      • Symposium Ede 2007
      • Symposium Den Bosch 2005
      • Symposium Westerschelde 2004
    • Competenties van de duurzame docent
    • Gastlessen
  • Kennisbank
    • Planet
    • People
    • Profit
    • Concepten
      • Corona en duurzaamheid
      • Circular economy
      • Cradle to cradle
      • De energietransitie
      • Biobased economy
      • Biomimicry
      • Lessen uit de natuur
      • Creativiteit
      • Ondernemendheid
      • Ethiek, waarden en normen
      • Fab city concept
      • Crowd funding
      • Ecologische voetafdruk
      • Biotechnologie
      • Waarden biografieën
      • Emotionele intelligentie
      • Ecologische intelligentie
      • Zorg in het onderwijs
      • De tien geboden
      • Wat kan je zelf doen ?
      • Wat kan het bedrijfsleven doen ?
      • Wat kan de overheid doen ?
      • Audit
    • Nieuwe economieën
      • De circular economy
      • Duurzame economie
      • De nieuwe economie
      • De donut economie
      • De purpose economie
      • Biobased economy
      • Blue economy
      • De deel-economie
      • De geef-economie
      • Platform-economie
      • Nieuwe businessmodellen
      • De sufficiency economie
      • Maatschappelijk ondernemen
      • Globalisering
      • Echte welvaart
      • De snabbel-economie
      • Performance based economie
      • Wat gaat mis in de economie
      • Basisinkomen
    • Smart & intelligent
      • Smart buidings
      • Smart cities
      • Smart products & Internet of things
      • Smart food
      • Smart industry
      • Smart agriculture
      • Smart health
      • Smart grid
      • Sensoren
      • Robotisering
      • Virtual reality en het metaversum
      • Drones
      • 3D printen
      • Fotonica
      • Big data
      • Deep learning en A.I.
      • Block chain
      • Sustainable society 3.0.
      • Nieuwe IT mogelijkheden
      • Duurzaam design
    • Games
    • Wedstrijden
    • Aangeraden boeken
    • Filmpjes
    • Duurzame ideeen
    • Duurzame producten
    • Check lists
      • Duurzaamheid op de stageplek
      • Checklist energiebesparing thuis
      • Duurzaamheid bij sociaal werk
      • Checklist energiebesparing op school
      • Checklist Hoe duurzaam is je school
      • Cecklist duurzaam bouwen
      • Checklist Bouwen in een duurzame wijk
      • Checklist voor de horeca
    • Ideeen van jongeren
  • Lesmateriaal
    • Duurzaamheid in opleidingen
      • Wat is nodig ?
      • Duurzaamheid als leergebied
      • Duurzaamheidscompetenties
      • De didactiek
      • Ontwerpregels bij opdrachten
      • Duurzame stages
      • Leerdoelen
      • Taken coordinator
    • Keuzedelen duurzaamheid in het beroep
    • Duurzaamheid bij Groen & Welzijn
      • Apothekersassistenten
      • Doktersassistenten
      • Gezondheidszorg
      • Green engineering
      • Groenbeheer
      • Kinderdagverblijven
      • Landbouw
      • Onderwijsassistent
      • Sport en beweging
      • Tandarts-assistenten
      • Veehouderij
      • Voeding
      • Uiterlijke verzorging
      • Verpleging en verzorging
      • Welzijns- sociaalwerk
    • Duurzaamheid bij Techniek
      • Adviseur duurzaamheid
      • Duurzame autotechniek
      • Duurzaam bouwen
      • Duurzame elektrotechniek
      • Duurzame energietechniek
      • Duurzame houtbewerking / meubel
      • Duurzame ICT
      • Duurzaamheid in het leger
      • Duurzaam inrichten
      • Duurzame installatietechniek
      • Duurzame koeltechniek
      • Duurzame metaalbewerking
      • Duurzaam metselen
      • Duurzame procestechniek
      • Duurzaam schilderen
      • Duurzaam stukadoren
      • Duurzame urban design
      • Duurzame weg- en waterbouw
    • Duurzaamheid bij Handel e.d.
      • Duurzaam ondernemen
      • Duurzame finance & recht
      • Duurzame detailhandel
      • Duurzame grafische vormgeving
      • Duurzame horeca
      • Duurzame (international) business
      • Duurzame kappersvak
      • Duurzame marketing en evenementen
      • Duurzame mode en fashion
      • Duurzaam secretarieel werk
      • Duurzaam toerisme
      • Duurzame transport en logistiek
    • On line cursus duurzaamheid
    • Lesprogramma klimaatbewustzijn
    • Lessen bij burgerschap
      • Politiek
      • Sociaal
      • Kritisch consumentschap
      • Vitaal burgerschap
      • Loopbaan
      • Fuctioneert als werknemer
    • Lessen duurzame voeding
    • Duurzaamheid op de stageplek
    • Duurzame loopbaanbegeleiding
    • Certificaat A en B
  • Keuzedeel
  • Bedrijfsvoering
    • De 17 doelen voor het onderwijs
    • Whole school approach
      • Visie, missie, doelstellingen
      • Het curriculum
      • De didactiek
      • De bedrijfsvoering
      • Professionalisering
      • Met de omgeving
    • De sustainabul
      • Documenten en filmpjes van het KWIC
      • Duurzaamheid op het KWIC
    • Inkoop duurzaam
      • Circulair inkopen
    • Energie op school
    • Luchtkwaliteit en -behandeling
    • Afval en zwerfvuil op school
    • Water
    • Catering en kantines op school
    • Mobiliteit op school
    • Biodiversiteit op school
    • De schoolorganisatie
    • Hoe duurzaam is de school (checklist)
    • Energiebesparing op school (checklist)
    • Hoe duurzaam is je afdeling (checklist)
    • Gedragsverandering
    • Keurmerk Duurzaam MBO
    • Stappenplan
    • CSRD en ISO 26000
    • Ecoschools
    • Energiemanagement
      • Erkende maatregelen energiebesparing
    • Afvalmanagement
    • Vervoersmanagement
  • Nieuwsbrieven
    • Laatste nieuwsbrief
    • Overzicht nieuwsbrieven
    • Aanmelden voor de nieuwsbrief
  • SDG's
    • SDG Inleiding
    • SDG 1 Verlaging armoede
    • SDG 2 Geen honger
    • SDG 3 Gezondheidszorg
    • SDG 4 Onderwijs
    • SDG 5 Gelijkheid
    • SDG 6 Schoon water
    • SDG 7 Duurzame energie
    • SDG 8 Behoorlijk werk
    • SDG 9 Duurzame industrie
    • SDG 10 Minder ongelijkheid
    • SDG 11 Duurzame steden
    • SDG 12 Consumptie en productie
    • SDG 13 Klimaatactie
    • SDG 14 Oceanen en zeeën
    • SDG 15 Ecosystemen en bossen
    • SDG 16 Vrede
    • SDG 17 Samenwerken
    • De 17 doelen in het onderwijs
    • Intrinsieke SDG's
  • C2C
  • HBO / WO
  • Green and circular skills in de bouw

  • Home
  • Lessen keuzedeel duurzaamheid in het beroep B/C/D
  • Verdieping keuzedeel duurzaamheid in het beroep C/D
  • Ben je duurzaam bezig checks
  • Redacteuren Inlog
  • Wachtwoord vergeten?
  • Gebruikersnaam vergeten?


Copyleft ☺ Deze site gebruikt geen cookies, is niet commercieel, deelt geen data en is verboden voor permissionmachines.