Communicatie
Op scholen gebeuren hele goede dingen op het gebied van duurzaamheid maar communiceer dat dan ook. Communiceer hoeveel zonnepanelen je hebt, dat de lucht ververst wordt en de warmte wordt teruggewonnen, dat je vloerverwarming hebt, dat er mooie projecten met duurzame uitkomsten worden gedraaid, dat je duurzame docenten hebt etc.
Dat geeft het goede gevoel.
Communiceer ook de visie van de school op het gebied van duurzaamheid. Maak overal de SDG's zichtbaar etc.
Jongeren luisteren ook liever naar elkaar, de peers, dan naar autoriteiten of naar ouders. Dus hou daar rekening mee. Zorg daarnaast dat de content dynamisch is en vooral visueel. Hoe meer beleving je in je communicatie over kan brengen, hoe sneller je jongeren weet te raken. Dat geldt natuurlijk ook voor communicatie in de energietransitie.
Het beleid kan zijn:
De belangrijkste doelgroepen waar we effecten teweeg brengen zijn
- studenten (huidige studenten en alumni), - hun ouders, - medewerkers, -
onze bedrijfscontacten,
- gemeenten en instellingen
- de overheid en
- de partners in het voortgezet onderwijs, mbo en hbo.
Met onze communicatie zorgen we voor bewustwording, zodat doelgroepen het belang inzien, herkennen dat ze invloed hebben en zien wat er mogelijk is op school. De Studentenraad is belangrijk in de voorbeeldrol naar studenten op ons college. Afhankelijk van de doelgroep en het belang kan worden gekozen uit allerhande mogelijkheden om te communiceren.
We pakken de communicatie systematisch aan via
onze website,
ons jaarverslag,
ons Unesco-jaarverslag,
onze nieuwskanalen ect.
Intern communiceren we via
- De school app,
- nieuwsberichten op ons intranet
- de wisselende infoschermen die in verschillende gebouwen hangen.
- SDG vlaggen,
- SDG banners,
- SDG bubbles
- Unescovlaggen,
- Regenboogvlaggen
Voor de externe communicatie maken we gebruik van
- de website,
- het jaarverslag van ons college en
- het UNESCO jaarverslag.
- de krant
– we zorgen we dat Global Goals gerelateerde onderwerpen regelmatig het nieuws halen
- als social media maken we gebruik van instagram, twitter, tiktok en de facebooksites