Duurzaam MBO
≡
Open menu
Home
C2C
≡
Open menu
Home
Doel DMBO-site
Aanmelden voor de nieuwsbrief
Goede initiatieven in Nederland
Ambassadeurs van DMBO
AVG-verklaring
Werk mee!
Manifest
Over DMBO
Visie en missie
Wie zijn we
Doelstellingen en strategie
Geschiedenis DMBO
Symposia
Symposium s-Hertogenbosch 2023
Symposium Lelystad 2022
Symposium Dordrecht 2021
Symposium Houten 2020
Symposium Amsterdam 2019
Symposium Amersfoort 2019
Symposium Nijmegen 2018
Symposium Boxtel 2018
Symposium Nieuwegein 2016
Symposium Arnhem 2015
Symposium Dordrecht 2013
Symposium Breda 2012
Symposium Zwolle 2011
Symposium Amsterdam 2010
Symposium Rotterdam 2009
Symposium Utrecht 2008
Symposium Ede 2007
Symposium Den Bosch 2005
Symposium Westerschelde 2004
Competenties van de duurzame docent
Duurzame doeners
Gastlessen
Duurzaam MBO Advies
Kennisbank
Planet
People
Profit
Concepten
Corona en duurzaamheid
Circular economy
Cradle to cradle
C2C-project in de EU
De energietransitie
Biobased economy
Biomimicry
Lessen uit de natuur
Creativiteit
Ondernemendheid
Ethiek, waarden en normen
Fab city concept
Crowd funding
Ecologische voetafdruk
Biotechnologie
Waarden biografieën
Emotionele intelligentie
Ecologische intelligentie
Zorg in het onderwijs
De tien geboden
Wat kan je zelf doen ?
Wat kan het bedrijfsleven doen ?
Wat kan de overheid doen ?
Audit
Nieuwe economieën
De circular economy
Duurzame economie
De nieuwe economie
De donut economie
De purpose economie
Biobased economy
Blue economy
De deel-economie
De geef-economie
Platform-economie
Nieuwe businessmodellen
De sufficiency economie
Maatschappelijk ondernemen
Globalisering
Echte welvaart
De snabbel-economie
Performance based economie
Wat gaat mis in de economie
Basisinkomen
Smart & intelligent
Smart buidings
Smart cities
Smart products & Internet of things
Smart food
Smart industry
Smart agriculture
Smart health
Smart grid
Sensoren
Robotisering
Virtual reality en het metaversum
Drones
3D printen
Fotonica
Big data
Deep learning en A.I.
Block chain
Sustainable society 3.0.
Nieuwe IT mogelijkheden
Duurzaam design
Games
Wedstrijden
Aangeraden boeken
Filmpjes
Duurzame ideeen
Duurzame producten
Check lists
Duurzaamheid op de stageplek
Checklist energiebesparing thuis
Duurzaamheid bij sociaal werk
Checklist energiebesparing op school
Checklist Hoe duurzaam is je school
Cecklist duurzaam bouwen
Checklist Bouwen in een duurzame wijk
Checklist voor de horeca
Ideeen van jongeren
HBO / WO
Lesmateriaal
Duurzaamheid bij Groen & Welzijn
Apothekersassistenten
Doktersassistenten
Gezondheidszorg
Green engineering
Groenbeheer
Kinderdagverblijven
Landbouw
Onderwijsassistent
Sport en beweging
Tandarts-assistenten
Veehouderij
Voeding
Uiterlijke verzorging
Verpleging en verzorging
Welzijns- sociaalwerk
Duurzaamheid bij Techniek
Adviseur duurzaamheid
Duurzame autotechniek
Duurzaam bouwen
Duurzame elektrotechniek
Duurzame energietechniek
Duurzame houtbewerking / meubel
Duurzame ICT
Duurzaamheid in het leger
Duurzaam inrichten
Duurzame installatietechniek
Duurzame koeltechniek
Duurzame metaalbewerking
Duurzaam metselen
Duurzame procestechniek
Duurzaam schilderen
Duurzaam stukadoren
Duurzame urban design
Duurzame weg- en waterbouw
Duurzaamheid bij Handel e.d.
Duurzaam ondernemen
Duurzame finance & recht
Duurzame detailhandel
Duurzame grafische vormgeving
Duurzame horeca
Duurzame (international) business
Duurzame kappersvak
Duurzame marketing en evenementen
Duurzame mode en fashion
Duurzaam secretarieel werk
Duurzaam toerisme
Duurzame transport en logistiek
Duurzaamheid in opleidingen
Wat is nodig ?
Duurzaamheid als leergebied
Duurzaamheidscompetenties
De didactiek
Ontwerpregels bij opdrachten
Duurzame stages
Leerdoelen
Taken coordinator
Keuzedelen duurzaamheid in het beroep
On line cursus duurzaamheid
Lesprogramma klimaatbewustzijn
Lessen bij burgerschap
Politiek
Sociaal
Kritisch consumentschap
Vitaal burgerschap
Loopbaan
Fuctioneert als werknemer
Lessen duurzame voeding
Duurzaamheid op de stageplek
Duurzame loopbaanbegeleiding
Certificaat A en B
Stellingen voor debat
Keuzedeel
Keuzedeel duurzaamheid in het beroep
Verdieping keuzedeel duurzaamheid in het beroep C/D
Bedrijfsvoering en WSA
Bedrijfsvoering
Whole school approach
De sustainabul
Documenten en filmpjes van het KWIC
Checklists
Nieuwsbrieven
Overzicht nieuwsbrieven
Aanmelden voor de nieuwsbrief
SDG's
De SDG's en Unesco
De 17 doelen in het onderwijs
Inner development goals
Duurzaam bouwen
Circulair bouwen
De energietransitie in het MBO
Zoeken in Duurzaam MBO
Zoeken
Cradle2Cradle
Partners
Products
Teacher manual
The general training
Simulation game
Learning materials
Steering group meetings
Introduction
Statements
Project meetings
Kick off meeting
General training
Final meeting
Pilots
Germany pilot
Greece pilot
Dutch pilot
Nothern Ireland pilot
Romania pilot
Background material
Community of practice
Dissemination activities
Dutch dissemination
Romania dissemination
Greece dissemination
UK dissemination
Other dissemination
Nothern Ireland dissemination
German dissemination
Floriade
Video's
Publications
ICT
ICT Excursies
ICT Vragen Opdrachten
ICT Opdracht DFD
ICT opdracht Het duurzame kantoor van de toekomst
ICT Algemeen
ICT Duurzaam door ICT
ICT en smart builidngs
ICT en smart cities
ICT Nieuwe IT mogelijkheden
ICT en Fotonica
ICT en Sensoren
ICT en Drones
ICT en Virtual reality
ICT en 3D printen
ICT Ontwikkelingen en duurzaamheid
ICT Computers en duurzaamheid
ICT duurzaamheid in netwerken
ICT en afval
ICT Printers en duurzaamheid
ICT Duurzame datacentra
ICT Duurzame ICT bedrijven
ICT en thuiswerken telepresence
ICT en duurzame mobieltjes
ICT en mailen/zoekopdrachten
ICT en Security / Crime
IT en duurzaamheidcompetenties
ICT en bitcoins
- General training 's-Hertogenbosch
-
Programme
-
Participants
-
The general training
Details
Hits: 3863